Jeżeli na drodze są umieszczone znaki barwy białej i żółtej wskazujące różny sposób zachowania, to kierujący jest obowiązany stosować się do znaków barwy żółtej.
Punktowe elementy odblaskowe umieszczone na nawierzchni jezdni są również znakami poziomymi. Przy włączonych światłach, w wyraźny sposób wytyczają pasy ruchu, ułatwiając bezpieczne poruszanie się pojazdem.
Umieszczone na jezdni punktowe elementy odblaskowe barwy czerwonej wyznaczają prawą krawędź jezdni.
Umieszczone na jezdni punktowe elementy odblaskowe barwy żółtej mogą wyznaczać lewą krawędź jezdni lub oddzielać pasy ruchu.
Znak „linia pojedyncza przerywana – długa” stosowana jest do wyznaczenia pasów ruchu pomiędzy skrzyżowaniami, na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 70 km/h.
Znak „linia pojedyncza przerywana – prowadząca wąska” stosuje się do oddzielenia pasów ruchu w tym samym kierunku, na skrzyżowaniach wzdłuż dróg z pierwszeństwem, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze.
Znak „linia pojedyncza ciągła – wąska” stosuje się do oddzielania pasów ruchu przeznaczonych do jazdy w tym samym kierunku, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze. Ponadto znak ten oznacza zakaz przejeżdżania (najeżdżania) na linię.
Znak „linia jednostronnie przekraczalna – długa” stosuje się do rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu pomiędzy skrzyżowaniami, jeżeli zabroniony jest przejazd na sąsiedni pas ruchu od strony linii ciągłej.
Znak „linia podwójna ciągła” stosuje się w celu rozdzielenia przeciwnych kierunków ruchu na odcinkach jezdni, na których należy wyeliminować przejeżdżanie pojazdów na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu, niezależnie od dopuszczalnej prędkości na drodze.
Znak „linia podwójna przerywana” stosuje się do wyznaczenia pasa o zmiennym kierunku ruchu, na który wjazd jest zamykany lub otwierany sygnałami świetlnymi nadawanymi przez sygnalizator.