
Ten znak zakazu oznacza zakaz ruchu pojazdów, których rzeczywista masa całkowita jest większa od wartości podanej na znaku. W przypadku zespołu pojazdów zakaz dotyczy ich łącznej masy.

Ten znak zakazu oznacza zakaz ruchu pojazdów, których nacisk osi jest większy od nacisku odpowiadającego masie podanej na znaku. W przypadku osi wielokrotnej nacisk żadnej z osi składowych nie może odpowiadać masie większej niż 80 % masy podanej na znaku.

Znak zakazu “stop” oznacza zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem oraz obowiązek ustąpienia pierwszeństwa uczestnikom ruchu poruszającym się tą drogą.

Umieszczona pod znakiem tabliczka wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przed skrzyżowanie.

Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym do tego miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

Miejsce zatrzymania może wyznaczać poprzeczna linia zatrzymania, której przód pojazdu nie może przekroczyć przed zatrzymaniem.

Miejsce zatrzymania nie może utrudniać obserwacji drogi z pierwszeństwem, a wyznaczona poprzeczna linia zatrzymania ma ułatwić tę obserwację.

W razie braku wyznaczonego miejsca zatrzymania, kierujący powinien zatrzymać się w takim miejscu, aby nie utrudnić ruchu innym kierującym.

Znak zakazu “zakaz skręcania w lewo” zabrania skręcania w kierunku wskazanym na znaku. Ponadto znak ten zabrania zawracania.

Umieszczona pod znakiem „zakaz skręcania w lewo” lub „zakaz skręcania w prawo”, tabliczka z napisem „Nie dotyczy”, wraz z symbolem pojazdu lub wyrażeniem określającym pojazd wskazuje, że zakaz nie dotyczy pojazdu określonego tabliczką.